The Imitation Game Review

Původní název: The Imitation Game
Český název: Kód Enigmy
Obsazení: Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, Matthew Goode, Rory Kinnear, Allen Leech a další
Režisér: Morten Tyldum
Scénárista: Graham Moore
Žánr: Válečný / Životopisný / Thriller / Drama
Obsah filmu: V zimě roku 1952 britská policie dostala hlášení o vloupání do domu profesora matematiky a kryptoanalytika Alana Turinga (Benedict Cumberbatch). Namísto pachatele tohoto zločinu však v poutech odvedli samotného Turinga, který byl obviněn ze sexuálních přestupků a čekal ho zničující soudní proces. Téměř nikdo ze zúčastněných nevěděl, že jde o válečného hrdinu, který se spolu s týmem podílel na prolomení kódu legendárního německého šifrovacího stroje Enigma. The Imitation Game vypráví příběh matematického génia, který díky svému úžasnému talentu pomohl zkrátit 2. světovou válku a zachránil tak tisíce lidských životů. (Forum Film CZ)
•Zbytek článku může obsahovat spoilery•

Proč jsem se na film podívala: Těch důvodů bylo více. Zaprvé mám tradici, že se dívám na filmy nominované na Oscara. Moje rozhodnutí taky ovlivnilo obsazení (Benedict a Keira), což je pro mě u filmů naprosto typické. A samozřejmě mě zajímal příběh jako takový, protože filmy s tématikou 2. světové války bývají velice zajímavé a člověk se vždycky doví něco nového.

Můj názor: Musím říct, že jsem se na začátku trochu bála, jakým způsobem ten film pojmou, abych se u něj nenudila, což se nakonec nestalo. Samotný příběh je strhující a musím říct, že jsem nikdy předtím jméno Alan Turing neslyšela, což je ovšem chyba.
Benedict ho zahrál naprosto skvěle , až jsem občas měla husí kůžu, hlavně ke konci při scéně s Keirou, kdy ji říkal o své hormonální léčbě. A toto je další naprosto nepředstavitelná věc. Způsob, jakým se v minulosti zacházelo s homosexuály. I dneska s tím má hodně lidí problém, ale oproti minulému století se s nimi zachází jako v bavlnce, protože to, čím si musel Alan projít, je prostě neskutečné a upřímně se ani nedivím, že nakonec spáchal sebevraždu. Tohle by nemohl vydržet snad nikdo a možná bych si raději vybrala vězení, než projít takovýmto peklem.

Ale film nebyl jenom temný a depresivní, byly tam i velice úsměvné momenty. Jedním z nich byla Alanova žádost o ruku Joan, která opravdu působila komicky, zvlášť pokud jste už v té době předpokládali, že ženy nebou úplně Alanův šálek kávy.

Tento film bych rozhodně všem doporučila, protože 2. světová válka je něco, co je součástí naší minulosti a myslím si, že bychom toho o ní měli vědět co nejvíc a tento film nabízí naprosto jiný a unikátní úhel pohledu. Všichni herci předvedli herecké výkony, za které by si rozhodně nějaké to ocenění zasloužili, tak snad se jim to povede.

Moje hodnocení: 8/10

Be the first one to judge this article.