Love, Rosie - Book Review

Původní název: Love, Rosie
Český název: S láskou, Rosie
Autor: Cecilia Ahern
Počet stran: 512
Jazyk: Angličtina
Formát: E-book
Oficiální anotace (CZ): Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a "poklad na konci duhy". Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?

Moje recenze: Knížku Love, Rosie jsem se rozhodla přečíst teprve nedávno, ve chvíli, kdy jsem se rozhodla jít do kina na film. Pokud je film podle knižní předlohy, tak jsem radši, když si ji nejdříve přečtu a teprve pak se podívám na film. Takže bylo rozhodnuto - knížku si přečtu. A jelikož je moje angličtina na slušné úrovni, četla jsem ji v angličtině, na svojí nové čtečte. Ono přiznejme si to, i kdyby moje angličtina stála za houby, nic jiného by mi nezbylo, protože knížky teprve nově vyšla a já neměla ani čas, ani peníze jít ji shánět.

Na začátku musím autorku pochválit, protože měla opravdu zajíamvý nápad, když se celou knihu rozhodla napsat pomocí textových zpráv, dopisů, chatů a podobných věcí. Nejrpve jsem z toho byla nadšená, protože to je zajíamvý nápad a nikdy jsem nic podobného nečetla, časem mi to ale začalo vadit. Proč? Protože díky tomu jsem měla jen málo možností poznat skutečné charaktery postav a celé se to jevilo neosobně, nemohla jsem se do postav vůbec vcítit. Ale na druho ustranu za plusový bod považuju, že sjem hodně musela používat svůj mozek a dedukci, protože jsem musela číst mezi řádky. Ve všechno totiž bylo v nějaké zprávě okamžitě vyřčeno.

Na začátku jsem z té knížky byla nadšená a hltala jsem každé slovo. Příběh je opravdu poutavý a jak už jsem zmínila, styl vypravování je velmi nápaditý a originální. Později me kniha bohužel začala nudit a osobně si myslím, že byla trochu protahovaná. 512 stránek už mi přijde moc, když vezmeme v potaz styl, jakým byla knížka napsaný. Kdyby byla tak o 100 - 150 stránek kratší, lépe by se podle mě četla. Abyste mě nechápali špatně - já proti dlouhým knížkám nic nemám, ve svém životě jsem jich četla celekm dost a nejednalo se jenom o Harry Pottera, ale tímto způsobem to časem bylo nudné a zápletka se dost opakovala.

I přesto mám na knihu kladný názor a doporučila bych ji ostatním. Sice nebude patřit mezi mé nejoblíbenější knihy a asi ve mě v brzké době nevzplane touha si ji znovu přečíst, ale přesto toho nelituju. Takže pokud se zrovna nudíte a nemáte co číst, tak můžete sáhnout právě po tomto. Pokud ji nemůžete sehnat v češtině a chcete si ji přesto přečíst, rozhodně se originálu nebojte. Mě sice většina knížek problém nedělá, ale přišlo mi, že Cecilia Ahern použila velmi jednoduchý jazyk, nejspíše proto, aby zprávy byly autentické, protože kdo z nás v chatech vymyšlí romány, že? Takže ať už ji budete číst v češtině, nebo v angličtině, přeji příjemnou zábavu.

Moje hodnocení: 7/10

Be the first one to judge this article.